Całodobowa dostępność. Konsultacja nawet w 15 minut.

Pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi 
na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znalazłeś/aś odpowiedzi zapraszamy 
do skorzystania z formularza kontaktowego.

Ogólne

Czy muszę rejestrować się w serwisie?

Nie jest wymagane zakładanie konta w naszym serwisie. Wystarczy, że wypełnisz formularz medyczny i opłacisz konsultację. Niemniej jednak, zachęcamy do zarejestrowania się, co pozwoli na łatwiejsze i szybsze korzystanie z naszych usług w przyszłości.

Czym dokładnie jest telemedycyna?

Telemedycyna to wygodny i szybki sposób na otrzymywanie porad lekarskich bez potrzeby rejestracji czy oczekiwania w długich kolejkach. Podczas telekonsultacji lekarz może wystawić potrzebne dokumenty, takie jak e-recepta, e-zwolnienie lekarskie (L4) czy skierowanie.

Większość chorób i dolegliwości można skonsultować drogą telefoniczną. Istnieją jednak schorzenia, które wymagają bezpośredniej wizyty w gabinecie lekarskim.

Czy korzystanie z Radamed jest bezpieczne?

Usługi medyczne oferowane przez platformę Radamed są całkowicie bezpieczne. Nasz zespół składa się z wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych lekarzy, którzy kładą nacisk na zdrowie pacjenta.

Radamed jest jedną z najszybciej rozwijających się platform telemedycznych i działa jako podmiot leczniczy.

Zachowanie tajemnicy lekarskiej jest kluczowe w praktyce medycznej. W przypadku naszych usług Twoje dane są chronione za pomocą zaawansowanych metod szyfrowania, zgodnie z przepisami RODO i HIPAA. Ochrona danych dotyczących Twojego zdrowia jest dla nas najwyższym priorytetem. Korzystając z teleporad, możesz być pewien bezpieczeństwa swoich danych.

Co mam zrobić gdy napotkałem/am jakiś problem?

W przypadku wykrycia błędu, prosimy o kontakt pod adresem e-mail: kontakt@radamed.pl lub skorzystanie z zakładki „KONTAKT”. W treści wiadomości prosimy podać imię i nazwisko oraz dokładnie opisać napotkany problem.

Zapomniałem hasła - jak się zalogować?

Jeśli zapomniałeś hasła kliknij w przycisk „zapomniałem hasła” w panelu logowania. Następnie w pole które się pojawi wprowadź swój adres e-mail lub nazwę użytkownika. Na twój mail przyjdzie link do utworzenia nowego hasła.

Czy otrzymam zwrot pieniędzy, jeśli nie uzyskam recepty, zwolnienia lub skierowania?

Każdy taki przypadek rozpatrujemy indywidualnie. Należy pamiętać, że umówienie telekonsultacji nie gwarantuje otrzymania recepty, zwolnienia czy skierowania. Decyzję o ich wystawieniu zawsze podejmuje lekarz – na podstawie wywiadu i dostarczonej przez Ciebie dokumentacji medycznej.

Czy mogę skontaktować się z lekarzem przed umówioną wizytą?

Niestety, nie jest to możliwe. Przed rozpoczęciem konsultacji możesz jedynie wypełnić wywiad medyczny oraz swoje dane osobowe, dzięki czemu lekarz będzie miał większość informacji o Twoim stanie zdrowia.

Czy leki i skierowania są refundowane?

Nie posiadamy umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. E-recepty i inne usługi wystawione przez naszych lekarzy nie są refundowane przez NFZ i odpłatność pacjenta wynosi 100%.

E-recepta

Czym jest e-recepta?

E-recepta stanowi elektroniczną alternatywę dla tradycyjnej papierowej recepty. Jest to wygodne i bezpieczne rozwiązanie dla pacjentów. Po wystawieniu przez lekarza e-recepty, otrzymasz ją w formie SMS-a. Będzie to 4-cyfrowy kod, który wraz z numerem PESEL należy podać w aptece.

Jak dostać receptę online?

Aby otrzymać receptę online, rozpocznij od wypełnienia formularza medycznego, który zawiera istotne pytania dotyczące Twojego obecnego stanu zdrowia. Wybierz potrzebny lek oraz ilość opakowań (możliwe jest także uzyskanie leków antykoncepcyjnych hormonalnych i awaryjnych). Następnie dokonaj opłaty za zamówienie. W ciągu kilku minut lekarz skontaktuje się z Tobą w celu przeprowadzenia konsultacji online. Po zakończeniu konsultacji otrzymasz wiadomość SMS oraz e-mail z kodem PIN do Twojej e-recepty.

Warto jednak pamiętać, że to lekarz decyduje o wystawieniu e-recepty. Jeśli posiadasz dokumentację potwierdzającą stosowanie leków, na które chcesz otrzymać receptę online, prosimy o przesłanie jej podczas wypełniania formularza medycznego.

Gdzie mogę uzyskać e-receptę online?

Aby otrzymać e-receptę, rozpocznij od wypełnienia formularza zdrowotnego, który gromadzi istotne informacje dotyczące Twojego stanu zdrowia. Następnie wybierz potrzebne lekarstwo i określ ilość opakowań. Po dokonaniu płatności za usługę, lekarz skontaktuje się z Tobą w ciągu kilku minut, aby przeprowadzić konsultację online. Po zakończeniu konsultacji otrzymasz SMS i e-mail z kodem PIN, który umożliwi dostęp do e-recepty. Warto pamiętać, że to lekarz decyduje o wystawieniu recepty, więc jeśli posiadasz odpowiednie dokumenty medyczne, dołącz je do formularza.

Czy istnieje możliwość zamówienia konsultacji z receptą przez internet?

Tak, można zamówić konsultację z opcją uzyskania recepty online. Proces uzyskania e-recepty rozpoczyna się od wypełnienia formularza online, zawierającego pytania dotyczące Twojego stanu zdrowia. Następnie wybierz lek, który chcesz otrzymać, oraz jego ilość, a następnie uiść opłatę. Wkrótce po tej czynności lekarz przeprowadzi z Tobą badanie przez internet. Po zakończeniu konsultacji, zostaniesz poinformowany(a) o wystawionej e-recepcie przez SMS i e-mail, otrzymując kod PIN. Pamiętaj, że ostateczna decyzja o wystawieniu recepty należy do lekarza; jeżeli masz dowody na potrzebę przyjmowania określonych leków, przedstaw je podczas wypełniania formularza.

Jak uzyskać receptę bez konieczności odwiedzania lekarza osobiście?

Aby otrzymać e-receptę bez konieczności wizyty u lekarza stacjonarnego, należy najpierw wypełnić formularz zdrowotny online, wybrać potrzebny lek i jego ilość, a następnie dokonać płatności za usługę. Niedługo po tym, lekarz przeprowadzi z Tobą konsultację online, na podstawie której może zostać wystawiona e-recepta. Informacje na temat recepty zostaną przekazane Tobie za pomocą wiadomości SMS i e-mail zawierającej kod PIN, który umożliwi realizację recepty. Przypominamy, że ostateczna decyzja o wystawieniu e-recepty należy do lekarza, dlatego ważne jest dołączenie wszelkich istniejących zaświadczeń medycznych podczas składania wniosku.

Jak dostać receptę online?

Aby otrzymać e-receptę, należy najpierw wypełnić formularz zdrowotny online, podając niezbędne informacje dotyczące swojego stanu zdrowia, wybrać lek i określić ilość potrzebnych opakowań, a następnie uiścić opłatę. Po dokonaniu płatności, oczekuj na kontakt od lekarza, który przeprowadzi z Tobą konsultację medyczną online. Po zakończeniu konsultacji otrzymasz kod PIN do e-recepty za pośrednictwem SMS-a i e-maila. Pamiętaj, że to lekarz decyduje o wystawieniu recepty, więc jeśli posiadasz dokumentację potwierdzającą stosowanie leków, dołącz ją do wniosku.

Jaka jest cena recepty online (e-recepty)?

Koszt konsultacji lekarskiej z możliwością otrzymania e-recepty wynosi 59 zł.

Aby otrzymać e-receptę, rozpocznij od wypełnienia formularza zdrowotnego, który zbiera istotne informacje dotyczące Twojego aktualnego stanu zdrowia. Następnie wybierz potrzebny lek oraz jego ilość i dokonaj płatności za usługę. Po kilku minutach zostaniesz skontaktowany przez lekarza, który przeprowadzi z Tobą konsultację online. Na zakończenie, na Twój numer telefonu i adres e-mail zostanie wysłany kod PIN, który umożliwi Ci dostęp do przepisanej e-recepty.

Czy możliwe jest wystawienie recepty przez Internet przez lekarza?

Tak, lekarz ma prawo wystawić receptę przez Internet

Czy wystawienie recepty online jest legalne?

Tak, recepta wystawiona online jest legalna w Polsce. Odpowiednie przepisy regulujące tę kwestię znajdują się w ustawie o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 357, z późn. zm.) oraz w ustawie z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 944, z późn. zm.).

E-zwolnienie

Jak dostać L4 online bez wychodzenia z domu?

Możesz uzyskać L4 online (zwolnienie lekarskie) podczas telekonsultacji. Lekarz prowadzący konsultację telefoniczną podejmuje decyzję o wydaniu zwolnienia lekarskiego oraz ustala jego czas trwania. Jeśli zebrane informacje podczas wywiadu uzasadniają konieczność wystawienia zaświadczenia, dokument automatycznie zostaje przesłany do pracodawcy oraz do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

Dla osób zatrudnionych u dwóch pracodawców istnieje możliwość wpisania drugiego numeru NIP w formularzu medycznym.

Nasza usługa obejmuje również wydawanie L4 dla pracodawców zagranicznych.

Czy możliwe jest uzyskanie zwolnienia lekarskiego (L4) poprzez teleporadę lub internet?

Tak, aby otrzymać zwolnienie lekarskie (L4), należy umówić się na konsultację telefoniczną z lekarzem. Lekarz przeprowadzający telekonsultację podejmuje decyzję o wystawieniu zwolnienia chorobowego i określa jego długość. W przypadku, gdy informacje z wywiadu uzasadniają potrzebę zwolnienia, dokument automatycznie zostaje przesłany do pracodawcy oraz do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

Osoby zatrudnione u dwóch pracodawców mogą podać drugi numer NIP podczas wypełniania formularza.

Nasza usługa obejmuje również wydawanie zwolnień lekarskich dla pracodawców z zagranicy.

Jak szybko dostać zwolnienie lekarskie?

Aby szybko otrzymać zwolnienie lekarskie (L4), umów się na konsultację telefoniczną z lekarzem. Podczas telekonsultacji lekarz podejmuje decyzję o wystawieniu zwolnienia lekarskiego i określa jego długość. Jeśli informacje zebrane podczas wywiadu uzasadniają taką potrzebę, dokument ten jest automatycznie przekazywany do pracodawcy i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

Dla osób zatrudnionych u dwóch pracodawców istnieje opcja podania drugiego numeru NIP w formularzu medycznym.

Nasza usługa obejmuje także wystawianie zwolnień lekarskich dla pracodawców z zagranicy.

Jak działa elektroniczne zwolnienie lekarskie (e-ZLA) online?

Po przeprowadzeniu wywiadu medycznego, lekarz może wydać e-ZLA online na okres niezbędny do odzyskania zdrowia. Dokument ten jest automatycznie przesyłany do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) oraz bezpośrednio do pracodawcy za pośrednictwem systemów informatycznych.

Dla osób pracujących u dwóch pracodawców przewidziana jest opcja wpisania drugiego numeru NIP w formularzu medycznym.

Nasza usługa obejmuje także wystawianie e-ZLA dla pracodawców zagranicznych.

Ile kosztuje konsultacja lekarska z możliwością uzyskania zwolnienia lekarskiego online?

Koszt konsultacji lekarskiej z opcją wystawienia e-zwolnienia wynosi 79 zł.

Podczas telekonsultacji to lekarz podejmuje decyzję o wystawieniu zwolnienia lekarskiego i ustala jego długość. Jeśli dane uzyskane w trakcie wywiadu medycznego potwierdzają konieczność jego wydania, dokument automatycznie trafia do pracodawcy oraz do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

Osoby zatrudnione u dwóch pracodawców mają możliwość dodania drugiego numeru NIP w formularzu medycznym.

Oferujemy również usługę wystawiania zwolnień lekarskich dla pracodawców zlokalizowanych poza granicami Polski.

Czy w Radamed możliwe jest uzyskanie zwolnień lekarskich online (L4)?

Tak, podczas telekonsultacji w Radamed, lekarz może wystawić L4, czyli elektroniczne zwolnienie lekarskie. Decyzję dotyczącą zwolnienia podejmuje lekarz, podobnie jak przy wizytach stacjonarnych. Po zakończeniu konsultacji zdalnej, zwolnienie jest automatycznie przekazywane do pracodawcy oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

Dla osób pracujących u dwóch pracodawców przewidziana jest opcja wpisania drugiego numeru NIP w formularzu medycznym.

Nasza usługa obejmuje także wystawianie zwolnień lekarskich dla pracodawców zagranicznych.

Czy zwolnienie lekarskie uzyskane podczas konsultacji telefonicznej jest legalne?

Tak, zwolnienie lekarskie wystawione online jest w pełni legalne. Zgodnie z ustawą z dnia 25 czerwca 1999 roku o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, szczególnie odnosi się do tego artykuł numer 55.

Czy mogę otrzymać e-zwolnienie (L4) dla pracodawcy zagranicznego?

Tak, nasza oferta obejmuje również wystawianie zwolnień lekarskich dla pracodawców z zagranicy.

Jak sprawdzić, czy zwolnienie lekarskie zostało wystawione?

Jeśli lekarz podczas telekonsultacji wydał Ci elektroniczne zwolnienie lekarskie (e-ZLA), możesz sprawdzić jego status na swoim koncie w Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS). Dokument ten stanie się widoczny zaledwie kilka dni po jego wystawieniu.

Konsultacja telefoniczna

Jak działa konsultacja telefoniczna?

Telekonsultacja to szybsza alternatywa dla tradycyjnych wizyt w przychodni. Podczas konsultacji telefonicznej lekarz przeprowadza wywiad medyczny, na podstawie którego proponuje odpowiednie leczenie, udziela konkretnych porad i zaleceń. W ramach takiej konsultacji lekarz może również wystawić różne dokumenty, takie jak e-zwolnienie, e- skierowanie czy e-recepta.

Jaka jest cena telefonicznej konsultacji lekarskiej?

Koszt telefonicznej konsultacji z lekarzem wynosi 79 zł.

Telekonsultacja to szybsza alternatywa dla standardowych wizyt w przychodni. Podczas rozmowy telefonicznej lekarz przeprowadza wywiad medyczny, na podstawie którego proponuje odpowiednie leczenie, udziela konkretnej porady i zaleceń. Podczas takiej konsultacji lekarz może także wystawić różnego rodzaju dokumenty, takie jak e-recepta, e-zwolnienie czy skierowanie.

Co to jest i jak wygląda telefoniczna konsultacja lekarska?

Telekonsultacja stanowi szybką alternatywę dla tradycyjnych wizyt w przychodni. Podczas rozmowy telefonicznej z lekarzem przeprowadzany jest szczegółowy wywiad medyczny. Na tej podstawie lekarz dobiera odpowiednie leczenie i udziela specjalistycznych porad oraz zaleceń. W ramach tej konsultacji możliwe jest także wystawienie przez lekarza różnych dokumentów medycznych, takich jak e-zwolnienia, e-skierowania na badania czy e-recepty.

Czy jest wymagane utworzenie konta, aby skorzystać z konsultacji telefonicznej?

Nie jest konieczne zakładanie konta, aby móc skorzystać z naszej usługi. Wystarczy, że wypełnisz formularz zdrowotny i uregulujesz opłatę za konsultację. Niemniej jednak, zalecamy zarejestrowanie konta, co może ułatwić i uczynić korzystanie z naszych usług bardziej wygodnym i płynnym w przyszłości.

Czy podczas konsultacji telemedycznej lekarz ma możliwość wystawienia recepty, zwolnienia lekarskiego lub skierowania?

Tak, lekarz ma pełne uprawnienia do przeprowadzenia kompleksowej telekonsultacji. Po dokładnym przeanalizowaniu historii medycznej pacjenta, lekarz może zalecić odpowiednie leczenie i udzielić fachowych porad. Następnie może wystawić wymagane dokumenty medyczne, takie jak e-recepta, e-zwolnienie lekarskie czy skierowanie na dalsze badania.

Jak długo trwa zazwyczaj telekonsultacja z lekarzem?

Telefoniczna konsultacja lekarska zazwyczaj trwa od kilku do kilkunastu minut.

Jak się zapisać na konsultację telefoniczną?

Aby zapisać się na telefoniczną konsultację, należy wypełnić formularz zdrowotny, który jest dostępny na platformie telemedycznej, i uregulować opłatę za usługę. Nie jest konieczne zakładanie konta, ale rejestracja może ułatwić korzystanie z usług w przyszłości. Po dokonaniu opłaty, lekarz skontaktuje się z pacjentem w celu przeprowadzenia konsultacji telefonicznej, co umożliwi szybki dostęp do potrzebnej opieki medycznej.

Skierowanie

Jak dostać skierowanie lekarskie na konkretne badanie?

Aby uzyskać skierowanie na wybrane badanie, umów się na telekonsultację lekarską z możliwością otrzymania tego dokumentu. Zaczynając od wypełnienia formularza medycznego, opłać zamówienie. W krótkim czasie lekarz skontaktuje się z Tobą w celu przeprowadzenia badania online. Po zakończonej konsultacji otrzymasz wiadomość SMS oraz e-mail z kodem PIN do Twojego skierowania.

Na jakie badania można uzyskać e-skierowanie?

Na naszej platformie oferujemy zakup telekonsultacji lekarskich z możliwością uzyskania skierowania na następujące badania: rentgen (RTG), rezonans magnetyczny (MRI) oraz tomografię komputerową (CT).

Ile kosztuje skierowanie wystawiane przez intenet?

Koszt konsultacji lekarskiej z możliwością otrzymania skierowania to 69 zł.

Czy skierowanie podlega refundacji przez NFZ?

Skierowania wystawione podczas telekonsultacji z lekarzem na portalu Radamed nie są refundowane przez NFZ i są w całości płatne przez pacjenta.

Czy muszę posiadać aktywne konto (IKP), aby dostać skierowanie?

Nie jest konieczne posiadanie aktywnego konta IKP do uzyskania skierowania. Wystarczy, że otrzymasz wiadomość SMS lub e-mail z niezbędnym kodem. Jednak warto rozważyć utworzenie IKP ze względu na dodatkowe korzyści, takie jak dostęp do własnej historii medycznej, oryginalnych dokumentów, elektronicznych recept oraz zwolnień lekarskich. Te udogodnienia mogą znacznie usprawnić zarządzanie Twoją opieką zdrowotną.

Jak szybko otrzymam SMS-a z kodem PIN do skierowania?

Wiadomość SMS z kodem do skierowania zazwyczaj jest wysyłana w ciągu 15 minut. Jednakże, oficjalny czas oczekiwania na otrzymanie skierowania może wynosić do 8 godzin. Czas oczekiwania może być różny i zależeć od aktualnej liczby pacjentów w kolejce, czasu przeprowadzenia konsultacji, a także od przerw w pracy lekarzy, które mają miejsce w godzinach nocnych, od 23:00 do 7:00.

Na jakie badania możesz dostać skierowanie?

Można otrzymać e-skierowanie na różnorodne badania diagnostyczne i konsultacje specjalistyczne. Platformy telemedyczne, np. Radamed, umożliwiają uzyskanie skierowania na praktycznie każde badanie, włączając w to badania laboratoryjne, obrazowe oraz konsultacje u specjalistów różnych dziedzin medycyny.

E-recepta na antykoncepcję

Co to e-recepta na antykoncepcje hormonalną?

E-recepta na antykoncepcję hormonalną to elektroniczna forma tradycyjnej recepty papierowej. Gwarantuje ona pacjentom pełną wygodę i bezpieczeństwo. Po wystawieniu e-recepty przez lekarza, pacjent dostaje SMS z czterocyfrowym kodem. Do zrealizowania e-recepty w aptece wystarczy przedstawić ten kod i podać numer PESEL.

Jak zrealizować receptę online na tabletki antykoncepcyjne?

Receptę online można zrealizować w dowolnej aptece. Aby to zrobić, potrzebny jest czterocyfrowy kod, który pacjent otrzymuje za pomocą SMS-a lub e-maila. Dodatkowo, przy wykupieniu leków na e-receptę, konieczne jest podanie numeru PESEL przez pacjenta.

Jak uzyskać receptę na tabletki antykoncepcyjne?

Aby otrzymać e-receptę na środki antykoncepcyjne, musisz najpierw wypełnić formularz medyczny zbierający istotne informacje o Twoim aktualnym stanie zdrowia. Ważne jest, abyś wskazał, jaki rodzaj leku potrzebujesz oraz ile opakowań chciałbyś kupić. Po dokonaniu płatności za zamówienie, wkrótce lekarz skontaktuje się z Tobą, aby przeprowadzić konsultację online. Po zakończonej konsultacji otrzymasz PIN na swój telefon i e-mail, który jest niezbędny do zrealizowania e-recepty.

Pamiętaj, że to lekarz decyduje o wystawieniu e-recepty. Jeśli masz dokumenty potwierdzające wcześniejsze stosowanie żądanych leków, dołącz je do formularza medycznego.

Ile kosztuje e-recepta na leki antykoncepcyjne?

Koszt konsultacji lekarskiej, podczas której można uzyskać e-receptę na antykoncepcję hormonalną, to 59 złotych.

Jak długo ważna jest e-recepta na tabletki antykoncepcyjne?

Okres ważności takiej recepty to 30 dni.

Jak szybko dostanę SMS-a z kodem PIN do e-recepty na antykoncepcję?

SMS z kodem do e-recepty zwykle dociera do pacjenta w ciągu 15 minut, ale zgodnie z regulaminem maksymalny czas oczekiwania na przesłanie e-recepty może wynosić do 8 godzin. Długość oczekiwania może być zależna od liczby pacjentów oczekujących na konsultację, czasu potrzebnego na przeprowadzenie samej konsultacji, oraz od zaplanowanych przerw w pracy lekarzy, które odbywają się w godzinach nocnych od 23:00 do 7:00.

Tabletka „dzień po”

Czym dokładnie jest e-recepta na antykoncepcję awaryjną?

E-recepta na tabletkę „dzień po” to elektroniczna wersja tradycyjnej papierowej recepty, zapewniająca pacjentom komfort i bezpieczeństwo. Po wystawieniu e-recepty przez lekarza, pacjent otrzymuje SMS z czterocyfrowym kodem. Do wykorzystania e-recepty w aptece wystarczy przedstawić ten kod oraz numer PESEL.

Jak zrealizować receptę online na pigułkę “dzień po”?

E-receptę można wykorzystać w każdej aptece. Do jej realizacji pacjent musi podać czterocyfrowy kod, który otrzymuje poprzez wiadomość SMS + email, oraz swój numer PESEL.

Jak uzyskać receptę na tabletkę "dzień po" bez wychodzenia z domu?

Aby otrzymać e-receptę na antykoncepcjęawaryjną, musisz najpierw wypełnić dedykowany formularz medyczny, który gromadzi kluczowe informacje o Twoim aktualnym stanie zdrowia. Ważne jest, abyś podał nazwę leku, którego potrzebujesz, oraz ilość opakowań, które zamierzasz zakupić. Po opłaceniu usługi, w ciągu kilku minut nawiąże z Tobą kontakt lekarz w celu przeprowadzenia konsultacji online. Po jej zakończeniu, otrzymasz PIN do e-recepty przez SMS i e-mail.

Ile to kosztuje?

Cena za konsultację lekarską z możliwością uzyskania e-recepty na antykoncepcję awaryjną wynosi 59 zł.

Czy e-recepta na antykoncepcję jest w legalna?

Wystawianie e-recept jest w pełni zgodne z przepisami prawa polskiego. Zasady te są uregulowane w ustawie o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych, którą opublikowano w Dzienniku Ustaw w 2020 roku pod pozycją 357, z późniejszymi zmianami. Dodatkowo, przepisy dotyczące e-recepty znajdują się również w ustawie Prawo farmaceutyczne, wydanej 6 września 2001 roku, z tekstami zaktualizowanymi i opublikowanymi również w Dzienniku Ustaw w 2020 roku, pod pozycją 944.

Jak długo ważna jest recepta na tabletkę "po"?

Okres jej ważności wynosi 30 dni.

Jak szybko otrzymam wiadomość SMS z kodem PIN do e-recepty na pigułkę "dzień po"?

Wiadomość SMS z kodem PIN do e-recepty na pigułkę „dzień po” zazwyczaj otrzymasz w ciągu kilku minut po zakończeniu konsultacji online z lekarzem. Maksymalny czas oczekiwania może wynosić kilka godzin, w zależności od obciążenia systemu i dostępności lekarzy, ale w przypadkach pilnych, jak przy pigułce „dzień po”, stara się zapewnić jak najszybsze przetwarzanie.

Radamed Logo

Bądź na bieżąco z naszymi poradami zdrowotnymi!

Podmiot leczniczy wpisany do Rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą pod numerem: 000000273793